Vilkår

Vilkår

1. Indledning
Kaiza.dk ejes og drives af Kaiza, CVR-nr. 31804876 (herefter ”Kaiza”).

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Kaiza.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne medmindre andet udtrykkeligt fremgår af betingelserne.
2. Bestillingsbekræftelse og ordrebekræftelse
Kaizas annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale, før Kaiza har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra Kaiza.
Efter du har afsendt en bestilling, modtager du først en bekræftelse pr. e-mail på, at Kaiza har modtaget din bestilling. Af denne første e-mail fremgår det, hvilke varer du har bestilt og til hvilken pris. Denne e-mail er ikke en bindende ordrebekræftelse.
Hvis Kaiza kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail, når varen afsendes fra vores lager eller bliver leveret af vores leverandør.
3. Leveringstyper
Der findes to forskellige leveringstyper for varer købt på Kaiza.dk:
• Afhentning hos Kaiza (Bemærk: For at du kan få dine varer udleveret, skal du fremvise pas, kørekort eller sundhedskort). Åbningstid, mandag til fredag kl. 8-16
• Levering mod kvittering på en selvvalgt adresse af større varer. Transportøren vil kontakte dig og aftale, hvornår varen kan afleveres til dig mod kvittering. Denne leveringstype gælder for større varer som for eksempel store møbler der ikke kan afhentes hos Kaiza. Levering sker mellem kl. 7 og 16.
• Alle øvrige varer leveres ab lager, leveringstid oplyses ved ordrebekræftelse.
Bemærk venligst, at ikke alle leveringstyper er tilgængelige på alle varer. De mulige leveringstyper for de enkelte varer vil fremgå af din varekurv.
4. Priser
5. Betaling og sikkerhed
Når du handler på Kaiza.dk, skal du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af en godkendt og certificeret betalingsmodulleverandør. Denne sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Kaiza.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.
På Kaiza.dk kan du betale med følgende betalingskort:
Dankort/VISA Dankort.
Inden du vælger betalingskort, vil du blive oplyst beløbet, der vil blive trukket fra din konto ekskl. kortgebyr. Når du har valgt hvilket kort, du vil betale med, skal du indtaste dine kortoplysninger. Efter du har tastet dit kortnummer, kan du se kortgebyret. Betalingen inkl. kortgebyret hæves, når vi har afsendt dine varer.

6. Fortrydelse
Fortydelse, Erhverv;
Når du som erhvervskunde – kunde med et cvr.nr. – handler med Kaiza er der ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt og fremgår af ordrebekræftelsen.
Fortrydelse, Private (ikke selskabskøb);
Her følger vi købeloven.
Kaiza modtager ikke varer retur uden forudgående aftale.
Alle varer, det er aftalt kan returneres, skal være i original emballage og forsvarligt indpakket.
Er varen beskadiget, når Kaiza får denne retur vil omkostningerne for at bringe varen tilbage i samme stand blive fratrukket det beløb, som evt. vil blive returneret.
Hvis en vare, der er købt til afhentning hos Kaiza, ikke afhentes senest 14 dage efter, at Kaiza har sendt e-mail om, at varen er klar til afhentning, betragtes købet som fortrudt.
Købesummen tilbagebetales altid på det betalingskort, som du brugte ved betalingen, dog minus fragt, evt. adm. gebyr og kortgebyr.

7. Reklamation
Reklamation, Erhverv;
Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. (på visse varer ydes der 5 års garanti, disse er mærket tydeligt i shoppen).
Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen eller manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug eller reparation.
Inden returneringen beder vi dig kontakte os på tlf. 60944345 for at hjælpe dig selv og os til en hurtig reklamationsbehandling. Vi tager ikke varer retur, uden de har er reklamationsnr. fra Kaiza.
Mener du, at der er fejl eller mangler ved varen, og ønsker du at reklamere, skal du sammen med en beskrivelse af manglen, en kopi af kvitteringen samt et reklamationsnr. fra Kaiza returnere varen til Kaiza;
Kaiza
Strandvejen 165
4200 Slagelse

Reklamation, Private (ikke selskabskøb)
Når du handler på Kaiza.dk, har du 24 måneders reklamationsret på fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. (på visse varer ydes der 5 års garanti, disse er mærket tydeligt i shoppen)
Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen eller manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug eller reparation.
Inden returneringen beder vi dig kontakte os på tlf. 60944345for at hjælpe dig selv og os til en hurtig reklamationsbehandling. Vi tager ikke varer retur, uden de har et reklamationsnr. fra Kaiza .Købe summen tilbagebetales altid på det betalingskort, som du brugte ved betalingen, dog minus fragt, evt. adm. gebyr og kortgebyr.

Mener du, at der er fejl eller mangler ved varen, og ønsker du at reklamere, skal du sammen med en beskrivelse af manglen, en kopi af kvitteringen samt et reklamationsnr. fra Kaiza returnere varen til Kaiza;
Kaiza
Strandvejen 165
4200 Slagelse

8. Garanti
Er der opgivet en garanti gælder denne fra tidspunkt for modtagelsen af varen.
9. Personlige data
For at kunne handle på Kaiza.dk skal du oplyse navn, adresse og e-mail-adresse.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredje part.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.
10. Cookies
Når du besøger Kaiza.dk, modtager du automatisk en eller flere cookies. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og genkendes af websitet ved tilbagevendende besøg. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Cookies indeholder oplysninger i form af tekst og/eller tal, fx om indholdet i din indkøbskurv eller en dato, som kan være nødvendige for at gennemføre dine køb på Kaiza.dk. Sådanne cookies udløber som oftest efter hver session, det vil sige, når du lukker din browser (såkaldte session cookies).
Andre cookies indstilles med et udløbstidspunkt og gemmes på din harddisk i den pågældende periode (såkaldte persistent cookies).